+ 36 1 9 200 310 ugyfelszolgalat@fevix.hu

Pótdíjazással kapcsolatos ügyintézés

Pótdíjazással kapcsolatos ügyintézés

Call Center:
Telefon: +36 1 9 200 310

E-mail: ugyfelszolgalat@fevix.hu
Levelezési cím: 1463 Budapest, Pf.: 1196

Személyes ügyintézés:
1093 Budapest, Lónyay utca 13/a.

Ügyfélfogadás:

Hétfő: 9:00 – 17:00
Kedd: 9:00 – 17:00
Szerda: 9:00 – 18:00
Csütörtök: 9:00 – 17:00
Péntek: 9:00 – 16:00
Ebédidő: 12:00 – 12:30

 

Pótdíj befizetése online

Pótdíjtartozás online bankkártyával történő kiegyenlítése. 

Pótdíj befizetését itt megteheti.

Parkolási díj megfizetésének lehetőségei

A parkolási díjat a várakozás megkezdésekkor kell megfizetni. A díjfizető övezetek mindegyikében pár kivétellel 180 perc a maximális várakozási időkorlát, azaz az összes díjfizetéses parkolóhelyen legfeljebb három óra folyamatos parkolásra van lehetőség egy kijelölt parkolóhelyen. (Ez az információ a parkoló automatákon is megtalálható.)

Készpénzes befizetés parkoló automaták alkalmazásával

Az alkalmazott automaták (DG4, Stelio, PSA 1256) az 5 forintos és annál nagyobb értékű valamennyi magyar érmét elfogadják. A jegykiadó automaták kezelését ábrák, kezelési útmutatók segítik. Szinte minden információ megtalálható a jegykiadó automatán, amely a pakolójegy megvásárlásához, a parkolójegy autón történő elhelyezéséhez szükséges.

A fizetés menete: Elsőként az érméket kell bedobni az automatába, arra azonban ügyelni kell, hogy a készülék maximum 25 db érmét fogad el (ez az információ is fel van tüntetve a jegykiadó automatán). Ennél több érme bedobása esetén valamennyi érmét automatikusan visszaad a készülék.
Az automatába bedobott összegnek megfelelő parkolási idő leteltét folyamatosan mutatja a kijelző. A kívánt parkolási időt elérve, a zöld gomb megnyomásával lehet jegyet kérni.
“A parkolójegyet a gépjármű első szélvédő üvege mögött, kívülről jó látható helyen és érvényességének ellenőrzését biztosítva, teljes egészében láthatóan, olvasható módon kell elhelyezni.” (30/2010. Főv. Kgy. Rendelet)

Jegykiadó automaták elhelyezkedése

Mobiltelefonos fizetés

Nemzeti Mobilfizetési Rendszer 5 szolgáltatón keresztül biztosítja a mobilparkolást:

  • a három mobilszolgáltató
    • Magyar Telekom Nyrt.
    • Telenor Magyarország Zrt.
    • Vodafone Magyarország Zrt.
  • mPark  – www.mpark.hu
  • evopay – www.evopay.hu

Mobilparkolás telefonhívással csak arra a rendszámra indítható el, amelyhez előzetes regisztráció során ezt már korábban hozzárendelte a www.nemzetimobilfizetes.hu oldalon.
Indítás: +36 1 989 ZÓNA, illetve az egyéb, szolgáltatók által megadott telefonszám hívása
A hívást követően egy női hang igazolja vissza a parkolás sikeres elindítását: “Parkolás indítás kérését feldolgoztuk. Parkolása elindult.”
Leállítás: +36 1 989 ZÓNA, illetve az egyéb, szolgáltatók által megadott telefonszám hívása
A hívást követően egy férfihang igazolja vissza parkolása sikeres leállítását: “Parkolás leállítási kérését feldolgoztuk. Parkolását leállítottuk.”

SMS üzenet küldésével bármely regisztrált rendszámra indítható parkolás.
Indítás: +36 30 344 4805, illetve az egyéb, szolgáltatók által megadott telefonszámra sms küldése
Küldendő SMS szövege: ZÓNA Rendszám
Leállítás: 36 30 344 4806, illetve az egyéb, szolgáltatók által megadott telefonszámra sms küldése
Küldendő SMS szövege: STOP

Az ingyenesen letölthető mobilfizetési applikációk 2014. július 1-től elérhetők a parkolási zónamatricákon található QR kódon keresztül vagy a http://app.nemzetimobilfizetes.hu weboldalról. Hátránya, hogy kizárólag okostelefonnal rendelkezők számára hozzáférhető.
Azok a vásárlók, akik mobil applikációval kívánnak parkolni, vásárlást kezdeményezni, előzetes regisztráció nélkül is megtehetik azt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. applikációján keresztül regisztrált bankkártyával.
Az applikáció lehetővé teszi a parkolás elindítását és leállítását, valamit a parkolás díjának azonnali utalását is.
Céges ügyfeleknek lehetőségük van az evopay és az mPark társaságoknál utólagos fizetésre is. Ezeknél a társaságoknál telefonhívással indíthatók a parkolások.
Fontos kiemelni, hogy az mPark a parkolási igényeket telefonhívással, kommunikációs költség nélkül is fogadja a 06 80-as zöldszámon. Az evopay parkolási szolgáltatása – csakúgy, mint a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. esetében – egy budapesti telefonszám hívásával indítható el.
A mobilvásárlások forrása: az egyenleg átutalással és bankkártyával is feltölthető.

Lehetőség van automatikus egyenleg feltöltésre az evopay-nél és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nél, amelyhez az OTP Bank nyújt támogatást.  Ha az egyenleg az ügyfél által előre meghatározott szint alá csökken, az általa meghatározott összeg kerül feltöltésre. Az egyenleg fedezete a regisztrált bankkártyához tartozó számlán áll rendelkezésre.
A parkolás indításához és leállításához a telefonszámokat és a mobil applikációk letöltéséhez szükséges QR kódot megtalálja a parkoló automatákon és a www.nemzetimobilfizetes.hu honlapon.

További információért hívja a +36 1 989 0000 telefonszámot, vagy látogasson el a www.nemzetimobilfizetes.hu weboldalra.

2014. július 1-től a mobil telefonnal történő parkolási díjfizetés technikai feltételeit – az Első Mobilfizetés Elszámoló Zrt. helyett – a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja.

A közterületi parkolási területeken, a három mobiloperátor által üzemeltetett +36-20/30/70- 810-es hívószámok megszűnnek.
(2014. július 1-től mindhárom operátor (Telekom, Telenor, Vodafone) a megszűnő számokra érkező SMS üzenetekre egy automatikus válasz üzenet küld, melyből tájékoztatást kap az ügyfél, hogy a szolgáltatás megszűnt. A 810-es szám továbbra is elérhető lesz a nem közterületi parkolási övezetekben.)

Az EME Zrt. 06-80-98-cal kezdődő KÖZTERÜLETI PARKORLÁSI hívószámai 2014. július 1-től jogszerűen nem üzemelhetnek.